Uudised

Mulgi pidu tõestas taaskord, et ühte hoides on kõik võimalik

03. august 2021 kell 22:46

Karksi mõisapargis 31. juulil toimunud VI Mulgi pidu „Mia ja sia ütenkuun“ oli erakordne mitmel põhjusel. Kuna 2021. aastal kannab soome-ugri kultuuripealinna tiitlit Mulgimaa ajalooline pealinn Abja-Paluoja, osalesid Mulgi peol ka meie hõimurahvad. Päev möödus lauldes, tantsides, ühist keelt ja kultuuripärandit nautides.

Mulgi peo peakorraldaja Ave Grenberg jäi peoga väga rahule. „See oli tohutu töö kõigile korraldusmeeskonna liikmetele. Kaks korda pidime peo toimumist edasi lükkama, seejärel tuli teha proove, võideldes koroonaviirusega. Pidev ärevus ja teadmatus, kas saame peo korraldatud ning mida teeb ilmataat. Õnneks kujunes kogu päev väga südamlikuks ja võrratuks kultuurielamuseks,“ oli Grenberg liigutatud.

Ta jagas kiidusõnu andekate päevajuhtide Alli Laande ja Priit Oksa suunas.  „Showtechi meeskond korraldas otse-ülekande ja hoidis paduvihmas töökorras kogu tehnika, milline professionaalsus! Imetlen Karksi-Nuia kultuurikeskuse töötajate töökust! Aitäh Leana Liivson, Tiina Tomingas, Mae Rae, Kersti Nurk ja Heiti Maiste!“

Platsi, parkimise, püstkodade valmistamise ja taustal abi vajanud tegevuste eest vastutas suure südamega Urmas Suurpuu. Hõimutelki aitasid korraldada ja sisustada Mulgimaa Arenduskoja töötajad Tuuli Tubin McGinley, Raili Uibopuu ja Timmo Sülla. Tänu neile on võimalikuks saanud Mulgimaa suuremate sündmuste meediakajastused kogu soome-ugri kultuuripealinna aasta vältel, mida aitab ellu viia turundus- ja kommunikatsiooniagentuur Baltic ID. „Mul on südamest hea meel, et Mulgi peol said osaleda soome-ugri hõimurahvad. Enamik rahvaid on juulikuus küll oma kodumaal, aga sellegipoolest oli peol korralik esindatus olemas,“ selgitas Mulgi peo peakorraldaja.

Kuigi paar nädalat enne peo toimumist selgus, et on vaja leida uus toitlustaja, sündis koostöö Sinilille OÜ-ge, kellega koos leiti kiired lahendused.

„Kogu kontsertprogrammi kontseptsiooni elluviimise eest vastutas Kai Kannistu, kes oli Mulgi peo projektijuht. Tema eestvedamisel toimus nädal varem suurejooneline Mulgi peo tule teekond. Mulgi peo rongkäiku aitas ette valmistada Lauri Sepp. Kiidan rongkäigus osalenud kutsarit, kes suutis rahulikult perutavat hobust ohjeldada. Hirm tuli naha vahele küll, kui hobune järsku suunda muutis. Peo platsi peal toimetas tublilt Kaire Kannistu. Valmis üle 11 meetri pikkune Mulgi peo hõimuvaip, mille eest vastutas Anne Kaljumäe,“ kirjeldas Ave Grenberg peoga seotud inimeste panust Mulgi peo õnnestumises.

„Kõige lõpuks tänan meie meeskonna tantsujuhte Birgit Kruuset ja Anu Tompi, koorijuhti Ülle Roometsa ja muusikajuhti Margus Põldseppa, kes valmistasid ette väga heal tasemel kontsertprogrammi. Kogu kava oli äärmiselt ilus ja läbi mõeldud. Tänan kõiki esinejaid ja nende juhte Mulgi peol osalemise eest!“ kiitis Grenberg.


Pärast kontserti toimus simman, mille õnnestumises oli suur roll Mulgi Pruulikojal ja ansambel Niken Suns’il. Mõnusaks tantsuõhtuks tuli kokku  parimatest Eesti pillimeestest väga hea simmanibänd. „Jätkame ühist tööd selle nimel, et Mulgi pidu tooks kokku rahvast kõikjalt Eestist,“ lubas Mulgi peo peakorraldaja.

Järgmine mulkide pidu toimub Helme kihelkonnas 2023. aastal ja Tõrval saab olema uus väljakutse mulkide peo brändi loomisel. „Kõige olulisem, mida olen täheldanud: kõik mulgid peavad end kokku võtma ja aitama kaasa mulkide asja ajada! Niiviisi on võimalik teha mulkide asja suureks!“ märkis Grenberg.

Tema sõnul ei saa ükski pidu toimuda ilma rahalise pooleta. „Meid toetasid kõik Mulgimaa omavalitsused: Mulgi, Viljandi ja Tõrva vald, Kultuuriministeerium, Eesti Kultuurkapital, Eesti Rahvakultuurikeskus, Viljandimaa Omavalitsuste Liit, Mulgimaa Arenduskoda, Maaelu Arengukava LEADER-meede, Kaarli Naisselts, Karksi-Nuia Kultuurikeskus ja Mulgi Kultuuri Instituut.“

Kõige oodatum tegevus pärast pidu on alati sündmusest jäädvustud piltide vaatamine. Taavi Bergmanni fotod on alati nauditavad. Neid saab näha veebilehel mulgimaa.ee pildigaleriis.

Sügav kummardus kogu Mulgi peo korraldusmeeskonna, isetegevuskollektiivide ja külaliste ees!